søndag den 14. oktober 2012

En svær beslutning

En svær beslutning er taget, nu efterhånden for noget tid siden. Som jeg har lagt lidt op til, så har jeg noget at fortælle jer som kommer til at få alvorlig betydning for bloggens indhold. (Ueha, det lyder så farligt...)

Som jeg tidligere har nævnt så har det været rigtig hårdt at være ved denne her familie til tider, og det med at Sara er hjemmegående har været en kamp. Der har bestemt ikke været noget galt med kommunikationen på noget tidspunkt, men problemer der ikke kan ændres ved, ja, de bliver altså ved med at være problemer. Til sidst tog jeg den beslutning at jeg ville rematche. Det var en meget svær beslutning, og det var også rigtig hårdt for min områdeleder. Det er meget sjældent at au pairs rematcher hvis der ikke er noget galt på det sociale/familie-mæssige plan, men eftersom jeg er kommet her for at arbejde synes jeg bare at det arbejdsmæssige fylder mest - og er det der skal fungere mest optimalt. For ja, som jeg har før har sagt, så kan jeg sagtens med familien. Det er bare rigtig svært at prøve at blive en del af familien, for man vil også gerne have sin egen fritid, væk fra dem allesammen. Og eftersom både Sara og Jason altid er omkring når jeg arbejder, så har man bare ikke den samme lyst til at spendere sin fritid sammen med dem også.

Lige da jeg kom i rematch, den 28/9, overvejede jeg kraftigt om jeg skulle fortælle det her på bloggen. Men jeg valgte at lade være, eftersom hvis man ikke rematcher, så bliver man sendt hjem. Min rematching process har dog været en smule anderledes i forhold til den normale process, pga. forskellige faktorer der har spillet ind, blandt andet at Sara skulle føde. Det betød altså at fra den dag jeg kom i rematch havde jeg 4 uger til at finde en ny familie, i stedet for kun 2 uger som man normalt har. Det betød så også at jeg var låst ved denne her familie indtil den 26. october - altså de 4 uger som jeg var i rematch. Altså, hvis jeg fandt en familie hurtigt, kunne jeg ikke få lov at flyve derhen før den 27. october.

Ja, som mange af jer nok kan gætte, eftersom det ikke er den 26. endnu, så har jeg altså fundet en ny familie, og matchet med dem. Det er en sød lille familie på 3, med mor, far og lille dreng på 7 måneder. De bor i Philadelphia, Pennsylvania, og jeg flyver hen til dem mandag d. 29 om morgenen, da de ikke er hjemme i den weekend min kontrakt udløber her. Jeg kan/vil ikke fortælle så meget om dem endnu, da de ikke ved jeg har en blog, og jeg ikke har spurgt om jeg må skrive navne og lægge billeder op.

Alt i alt har min rematching process forløbet rigtig godt, og vi har kunne få det til at fungere fra alle sider. Selvfølgelig er min nuværende familie kede af at jeg ville rematche, men de har også erkendt at de ikke kan gøre noget ved det. Nu er det bare med at få det bedste ud af den sidste tid vi har sammen. Jeg kan udemærket godt forstå hvis folk ikke kan sætte sig ind i min situation, og synes jeg rematcher af forkerte grunde. Men det er en beslutning jeg har taget, og det er helt OK hvis i ikke er enige med mig i beslutningen, men jeg frabeder mig al dårlig feedback på det. Der er en masse faktorer der spiller ind, som I ikke kender til, og jeg har heller ikke udpenslet mine grunde til fulde, da det ville tage meget tid og indlægget ville blive rigtig langt. Det er sådan det er, og om to uger kommer jeg til at blogge fra Philadelphia i stedet for San Antonio. Jeg glæder mig til at starte på en frisk og føle at jeg endelig starter mit au pair-år ordentligt.

Jeg håber ikke det blev for langt og træls at læse, men jeg blev nødt til at fortælle det, ellers ville nogen nok finde det mistænksomt at jeg begyndte at skrive fra Philadelphia for good. Hvis der sidder nogen nuværende eller kommende, eller sågar forhenværende au pairs derude og gerne vil vide mere, så må i meget gerne skrive en email til mig på julie.valsbykoch@gmail.com. Så skal jeg prøve at besvare jeres spørgsmål og tanker til fulde.



Ellers, ja så håber jeg selvfølgelig stadig i har det godt.
Mange kram, indtil videre stadig fra SA

Ingen kommentarer:

Send en kommentar